Thursday, December 29, 2011

Obi Wan Andes

I was feeling a bit princessy last week and decided to wear my jeweltone poplook dress which I bought right before gave birth to Emir. I haven't wear it, and it was my first time. After giving some thought, I decided to pair it with a runched long darker tone cardigan.



And being excited with the new dress, I keep on parading it in front of MrComot while we are dressing up and asked:

Me: Cantik tak? Cantik kannnnnnnnnn
MrComot: Hmmm...macam obi wan kenobi
Me: Haaaa? Yeee keeee *tapi still tersengih-sengih sebab feeling cantik jugak*
MrComot: *tak puas hati with my expression* Sayang tahu tak siapa Obi Wan Kenobi?
Me: Tahu la! Star Wars!
MrComot: Wahhhhhhhh terernya sayang!
Me: *senyum-senyum..still feeling princessy*
MrComot: *still tak puas hati* Kalau sayang tahu, siapa dia dalam Star Wars?
Me: Hmmm..ntah? Anak darth vader?
MrComot: Ish ish ishhhh sayang ni.. cikgu Luke Skywalker la
Me: Ye ke? Mana la me ingat..me bukan fan Star Wars. Whatever la siapa dia.. Tapi..cantik kan this dress?
MrComot: Hmm.. cantik, tapi macam Obi Wan Kenobi la
Me: Hah?
MrComot: A'ah sebijik. Minus the saber light and belt. *and terus googling the image via his phone and show me sambil tersengih-sengih*


Apparently, this is how Obi Wan Kenobi looks like T__T.



Well, I know that he's wearing a cape or whatever it is, and some sort of man-dress underneath, but I totally forgot the color, and my combination is exactly like his, dang!

And he keeps on calling me Obi Wan Kenobi after that. When I show no interest with the tease, he changed it to Jar Jar Binks, boleh?


And this is how Jar Jar Binks looks like. Grrrrr...


5 comments:

  1. salam,

    Obi wan kenobi yang versi Ewan McGregor adalah sangat drop dead gorgeous hokey!!!

    and i think u know, i named Ewan Ariff kerana Ewan la. muahahahaha

    ReplyDelete
  2. Hahahahaha! KElakar tgk Mr.Comot try to provoke u tp tak jln.

    Sweet la!

    ReplyDelete
  3. harus la rasa princess gitew sebab dah kurus balik kan Aan. maybe combination 2 color tu yang buat ur Mr Comot bg komen cmtu..

    ReplyDelete
  4. Itulah..org ajak pegi tgk Star Wars di lab dulu tak nak ahahaha...

    comel tho the dress :)

    ReplyDelete
  5. Tatty,
    Me knowww.. The Gregor memang hensem!!

    Mommy Fara,
    Tu la kan..me tak heran sbb mmg tak layan SW. Gigih tu nak menyakat.

    Fitri,
    Hehe nampak je kurus. Tempat yg sepatutnya kurus tetap berlemak. Tapi takpe, selagi mata sedap memandang, abaikan :P

    Shani,
    Haha..even if I watch it dun think I'll remember. Ur memory with movies darn good. Me on the other hand, so-so je :P

    ReplyDelete